vrijdag 12 juni 2009

Ding 9: social bookmarking

Zoals zovele Web 2.0-dingen: fijn als je het pas ontdekt, maar het verliest zijn glans na een tijd.
Ik heb mijn laatste Delicious bookmark toegevoegd op 11/12/2008, en heb ondertussen toch héél wat goeie sites ontdekt - die ik bijhou in mijn privé Netvibes bladwijzers, dus niet bepaald 'social'.
Wat het delen betreft bij Delicious: oké, dat werkt natuurlijk wel. En als je maar genoeg doorklikt, ontdek je wel eens iets bij een nobele onbekende. Maar wat doe ik als ik meer wil weten over, laten we zeggen, bibliotheek 2.0?

Zoeken op tag
bibliotheek2.0
bibliotheek_2.0
library2.0
library_2.0
???

Dat heb je met die folksonomies. (Hier treffend beschreven door de Commissaresse) ...

woensdag 3 juni 2009

Ding 8: visie op Web 2.0... tot nu toe


Conclusie: ondanks de opmars van micro-blogging en Twitter, vind ik bloggen voor bibliotheken de meest waardevolle Web 2.0 toepassing die we tot nu toe in dit traject hebben ontdekt. Je kan er zoveel andere toepassingen in integreren, en je bereikt de geïnteresseerde klant op een andere manier.
Voor mezelf spant rss nog altijd de kroon...