In eerste instantie gebruikte ik de RSS lezer van m'n geliefde Firefox nog, tot ik Netvibes ontdekte. Het duurt even voor zo'n Netvibes pagina volledig gepersonaliseerd is, maar dan kan je ook niet meer zonder.
Je bouwt de pagina volledig op zoals je zelf wil: werkgerelateerde RSS feeds bundel je bijvoorbeeld onder één tab, nieuwsfeeds onder een andere. En via het Netvibes Ecosystem kan je ook zelf widgets creëren. Vooral de multifeed widget vind ik interessant: je selecteert een aantal soortgelijke feeds, en integreert die in één widget. Via tabs binnen de widget kun je dan navigeren naar de verschillende feeds.
Zo heb ik de drie nieuwssites die ik dagelijks volg, samengebracht in één widget. Kan het makkelijker?

Toch nog even Netvibes vergelijken met Google Reader: ik vind Netvibes sowieso handiger voor RSS feeds die dagelijks of minder frequent van inhoud veranderen. Voor echte streams lijkt Google Reader toch meer voordelen te hebben: overzichtelijker, en geen beperking op het aantal berichten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten